Kontextov pristup izazovima adolescentskog doba
Adolescencija je doba odrastanja koje se ispoljava u vidu značajnih promena na na fizičkom, intelektualnom, emocionalnom i socijalnom planu, a koje predstavljaju izazov za nastavnika. Predavači u Kontextu osposobljeni su da uočavaju ove promene i da iz njih izvuku benefite odrastanja kako bi usmerili svoje polaznike da ih iskoriste na najefektvniji način.
Fizičke promene dovode do:
- pojačane brige o vlastitom izgledu i/ili nezadovoljstva, jer razvoj kognitivnih funkcija na tom uzrastu omogućava poimanje iz perspektive drugog, što s jedne strane proširuje spoznajni horizont, ali sa druge strane može da dovede do osećaja stalne izloženosti pogledima i procenama drugih – senzibiliziranje za različitosti i potrebe drugih
- smanjenog samopouzdanje adolescenta – različiti oblici rada – u paru ili u grupi, zajedničko rešavanje zadataka i dovoljno vremena za pripremu pre prezentovanja ili usmenog izlaganja
- nesigurnosti i straha od javnog nastupa – angažovanje u muzičkim, glumačkim i novinarskim klubovima
- umora i pospanosti, koji nisu samo posledica kasnog odlaska u krevet zbog loše navike gledanja televizije, igranja kompjuterskih igrica ili izlazaka u grad, već su fiziološki uslovljeni lučenjem hormona melatonina koje se u adolesceniciji odvija znatno kasnije nego u detinjstvu. Tinejdžeri tako kasnije idu na spavanje, ali se zbog obaveza u školi bude ranije, dok im je potreba za snom zbog svih fizioloških promena kojima su izloženi jednako velika kao u detinjstvu. To dovodi do hroničnog umora, pasivnosti na nastavi i manjkavog uspeha u učenju – dinamična vežbanja sa pokretom
- neraspoloženje – humor i duhoviti zadaci
Kognitivne promene
Uslovljene su intenzivnim razvojem nervnih ćelija u mozgu i njihovih međusobnih veza, takozvanih sinapsi, zbog čega su tinejdžeri prijemčiviji za nove informacije od odraslih i mnogo lakše od njih uče. Međutim, ukoliko se moždane funkcije ne stimulišu, sinapse slabe i nestaju.
- dekoncentrisanost: prefrontalni korteks, deo mozga koji reguliše održavanje pažnje i dugoročno planiranje, razvija se poslednji, pred kraj puberteta, zbog čega adolescenti često gube fokus i istrajnost. Tu funkciju usmeravanja, planiranja i predočavanja očekivanih ishoda treba da preuzmu odrasli odnosno nastavnici – jasna i pregledna struktura nastave, podržana vizualizacijom, angažovanje više čula istovremeno, izbegavanje dugotrajnih vežbanja, raspored sedenja koji obezbeđuje dobru preglednost i neposredni kontakt sa nastavnikom i svim drugim učenicima
Emocionalne promene
Očituju se u vidu naglašenih emocionalnih reakcija. Budući da se regija mozga koja je odgovorna za nastanak emocija, takozvana amigdala, razvija ranije od prefrontalnog korteksa koji kontroliše i upravlja emocijama, tinejdžeri često reaguju impulsivno i prenaglašeno. Ukoliko se pravilno usmere, taj potencijal može se iskoristiti u cilju razvijanja i podsticnja entuzijazma za učenje. Međutim, posledice preterane osetljivosti mladih ljudi mogu biti:
- demotivisanost zbog neuspeha ili manjka samopozdanja – stalno praćenje postignuća i redovno obaveštavanje o napretku sa konkretnim predlozima za unapređenje znanja i veština
- hirovite emocionalne reakcije koje su često posledica nekontrolisanog straha ili besa – strpljenje i tolernacija, razgovor
- neadekvatne emocionalne reakcije – zajedničko postavljanje pravila ponašanja
Socijalne promene
Promene na emotivnom planu usko su povezane i sa socijalnim promenama koje se ispoljavaju kao:
- fokusiranost na sopstvenu ličnost u potrazi za identitetom i smislom života – teme koje odgovaraju njihovim interesovanjima i daju odgovore na relevantna pitanja: prijateljstvo, ljubav, pop-kultura
- nesigurnost koja ponekad prouzrokuje potrebu za dokazivanjem pred vršnjacima u vidu skretanja pažnje kroz različite nepodopštine, ometanje nastave i slično - Task Based Learning (učenje bazirano na rešavanju konkretnih komunikativnih zadataka) i stvaranje prilika za iskazivanje vlastitih talenata
- uvažavanje mišljenja vršnjaka na štetu nastavnika i roditelja što tinejdžera može da navede na namerno izbegavanja učenja iz straha da ga ne proglase „štreberom“
- za adolescenta je važna pripadnosti grupi, ali grupa može da utiče na pojedinca kako u negativnom (ćaskanje na nastavi, nezainteresovanost) tako i u pozitivnom smislu (identifikacija sa uspešnim vršnjacima, potreba da se impresioniraju oni do kojih im je stalo)
- nedostatak motivacije usled nejasnih ciljeva učenja („Koja je svrha toga?“) – predočavanje perspektive i ishoda učenja, autentični i aktuelni nastavni materijali, popularna muzika i filmovi
O kursu
Kome je kurs namenjen?
Deci od 13 do 19 godina
Kako se nastava realizuje?
Po grupama od 6-10 polaznika, minimalna grupa je 4 polaznika.
Kada kurs počinje?
Zimski semestar – poslednja nedelja septembra.
Prolećni semestar - poslednja nedelja februara.
Letnji semestar - poslednja nedelja juna.
Tačne informacije o upisu za školsku 2015/16 pogledajte ovde.
Šta ako se ne prijavite na vreme?
Polaznici koji zakasne na upis i imaju potrebno predznanje mogu se priključiti nastavi najkasnije mesec dana nakon početka kursa.
Koliko traje semestar?
Semestar od 45 časova traje 15 do 18 nedelja.
Kako je nastava organizovana?
Termini održavanja nastave: 10.00; 11.45; 13.15; 15.00; 17.00; 18.45; 20.30
Radnim danima i subotom: 2x1 čas od 45 minuta nedeljno ili 2x1 sat.
Raspored časova se usklađuje sa obavezama polaznika.
Uporedna tabela sa CEFR nivoima
CEFR opisuje znanje stranog jezika na šest nivoa: A1 i A2 , B1 i B2 , C1 i C2 . Takođe definiše tri 'plus' nivoa (A2+ , B1+, B2+). Na osnovu empirijskih istraživanja i opsežnih konsultacija, ova šema omogućava poređenje testova i preglede bez ograničenja kao što su jezici ili državne granice. Najvažnije, CEFR tabela pruža osnov za priznavanje kvalifikacija jezika i na taj način olakšava obrazovnu i profesionalnu mobilnost.
Predavači
Profesori u Kontextu koriste svoje stručne, lične i socijalne kompetencije kako bi nastavu osmislili i organizovali na način koji najviše odgovara zahtevima tinejdžerskog uzrasta. Oni planiraju nastavne sadržaje i aktivnosti na osnovu pažljive dijagnostičke analize pretpostavki, očekivanja i potreba svojih polaznika, birajući odgovarajući tempo rada, metodičke postupke i vrste praćenja napredovanja. Pri tom vode računa da su mladi sami, ali i njihovi roditelji, obavešteni o ciljevima i ishodima učenja, načinu rada na času i kod kuće, što je posebno važno na višim jezičkim nivoima koji vode do polaganja priznatih jezičkih sertifikata. Oni hrabre mlade ljude da i sami promišljaju svoju ulogu i angažman u procesu učenja, nudeći im mogućnost neposrednog korišćenja jezika u što autentičnijim situacijama.
Upoznajte ih!
Milica Hrnjazović
Nemački jezik
decembar, 2003. godine
Profesorka nemačkog jezika: „Opet nisi naučila München – Weltstadt mit Herz?!“
Ja (u sebi): „Sigurno postoji bolji način za učenje nemačkog od besmislenog bubanja teksta napamet!“
novembar, 2004. godine
Ja: „Šta misliš, da li da upišem istoriju umetnosti ili nemački?“
Moj brat: „Upiši nemački! Veruj mi, imaćeš priliku da ideš na brojna studijska putovanja i da ostvariš prava na stipendije. A kasnije ćeš lako naći posao.“
decembar, 2004 godine.
Druga profesorka nemačkog jezika: „Da, znanje nemačkog jezika otvara mnoge mogućnosti. Ali, to je ozbiljan posao, moraš predano da se posvetiš tome. Da li si sigurna da to želiš?“
Ja: „Sigurna sam.“
jul, 2005.godine
Drugarica: „Čuvaj taj indeks, sad kad smo ih konačno dobile!“
septembar, 2008. godine
Profesorka na Filološkom fakultetu: „Dobili ste stipendiju od Univerziteta u Osnabriku. Putujete u oktobru.“
januar, 2009. godine
Lektor na Filološkom fakultetu: „Izabrani ste za četvoromesečnu stipendiju na Fakultetu za prevođenje. Prvog marta budite u Beču i javite se na Katedri za germanistiku.“
februar, 2010. godine
Direktor škole Kontext: „ Vidim, bili ste u Beču, to je dobro. Da li pored znanja nemačkog i engleskog imate iskustva sa programima za onlajn učenje jezika?"
Ja: „Da, bili su mi od koristi za spremanje nekih ispita. Mislim da je u njima budućnost.“
septembar, 2011. godine
Profesor na Filološkom fakultetu: „Čestitam vam na uspešno odbranjenom master radu na temu Hipertekst i hipermedija, nove tehnologije u učenju nemačkog kao stranog jezika.“
decembar, 2011. godine
Direktor škole Kontext: „Moramo sad da uvedemo tu online varijantu, nove tehnologije u učenju.“
Ja: „Odlično. Ja sam već počela da postavljam neke lekcije i vežbanja po nivoima."
Direktor škole Kontext: „U njima je budućnost, nema nam druge.“
jun, 2012. godine
Drugarica: „Pa vi u školi imate i onlajn učenje u ponudi? To je super!“
Ja: „Pa da. I meni je sad postalo zabavno da kreiram testove i lekcije na taj način. Pre par meseci sam išla na seminar na temu Moodle i Blended learning, pa sam tamo dosta toga saznala.“
oktobar, 2012. godine
Direktor škole Kontext: „Miličice, treba za sutra...“
Ja: "To je već urađeno. Pa, ja sam profesor nemačkog, prema poslu se odnosim kao Nemci."
jul, 2015. godine
Ja (čitam E-mail od škole Kontext) : „Pošaljite vašu biografiju sa slikom...“ (kucam odgovor) „Zovem se Milica Hrnjazović. Nakon osnovne škole, upisala sam gimnaziju...“
Maja Koroleva
Engleski jezik
Bio je to reklo bi se sasvim običan dan, ali kao i svaki majski dan po nečemu čaroban i neponovljiv, taj 15. maj 1980. godine. Dan kada sam se rodila. Svet oko nas se tih godina menjao, a ja sam odrastala krijući se u magičnom svetu bioskopskih sala, sanjajući da postanem filmski kritičar. I umesto da krenem stopama Majka Lija, mene je Džojs odveo ka Filološkom fakultetu u Beogradu, do odseka za engleski jezik i književnost. I tako je sve počelo.
„Sentimentalno putovanje“.
Dablin je naša prva stanica. Postoje tri stvari koje ne možete a da ne zavolite u Dablinu – travu boje smaragda, „Guinness“ pivo i časove gospođice Moran. Prve dve su već stekle svetsku slavu, a po čemu je ova treća posebna? U toj magičnoj učionici družilo se, diskutovalo, pevalo, igralo, smejalo, a ponekad i plakalo, a sve u cilju učenja, što me je potpuno oduševilo.
Druga stanica – Pančevo. Povratak u rodni grad, nekoliko godina lutanja u državnom obrazovanju i rađanje ideje o profesionalnom razvoju.
Treća stanica je Kremlj - babuške, votka, Lenjin, surova ruska zima simboli su Moskve. Ali za mene je najznačajnija Tverska ulica u kojoj se nalazi BKC-IH škola u kojoj ne samo da sam završila „čuveni“ CELTA kurs već i stekla prvo, pravo, neprocenjivo iskustvo rada u učionici. I tada sam shvatila da sam krenula pravim putem. Izuzetni i radoznali studenti, kreativni i ljubazni nastavnici, police pune ideja, seminari, radionice, konferencije – e tako sam ja zamišljala pravu školu!
I kada me je ruska zima slomila, ja sam krenula nazad u domovinu u potrazi za istom takvom školom. Sudbina je verovatno umešala svoje prste kada sam se jednog oktobarskog popodneva našla ispred škole Kontext, moje za sada poslednje stanice.
Kada pomislim na Kontext, setim se one – Svaka ptica, svome jatu... A šta mi tamo radimo, pitate se? Pa družimo se, diskutujemo, pevamo, igramo se, smejemo, ponekad i plačemo, a ponajviše učimo!
Milica Rakić
Engleski jezik
Aleksandra Kovačević
Engleski jezik
Rođena sam u Beogradu 2.jula 1962. godine. Članovi moje porodice su, uglavnom, bili prosvetni radnici, obe bake su bile učiteljice, a ostali članovi, profesori matematike. Tako sam ja pohađala Matematičku gimnaziju u Beogradu. Porodica je naime odlučila da je to najbolji put za mene, iako su meni jezici, uključujući i sprski jezik, išli u osnovnoj školi isto tako dobro kao i matematika, ako ne i bolje.
Posle završene Matematičke gimnazije opredelila sam se za studije građevine, opet uz blago insistiranje familije. Paralelno sam se bavila jezicima kao hobijem, nemačkim koji sam učila od malih nogu, a kasnije i engleskim. Posle završenog fakulteta i kratkog rada u struci dobila sam posao u nemačkoj firmi BASF, predstavništvo u Beogradu, gde sam radila 12 godina kao asistent prodaje.
Sticajem okolnosti posle rada u BASF-u obrela sam se u Austarliji gde sam radila kao inženjer za budžet i paralelno usavršavala svoje znanje engleskog jezika. Između ostalog, položila sam Cambridge CPE ispit, a zatim i ispit CELTA, koji me kvalifikuje da podučavam engleski kao strani jezik.
Posle 12 godina provedenih u Australiji, ponovo živim i radim u Beogradu, ovog puta kao profesorka engleskog jezika. Na oglas škole Kontext prijavila sam se u septembru 2014. godine kada sam i počela da radim. Poziv profesora me ispunjava jer volim da pomognem ljudima ukoliko mi je data prilika. Ta sklonost zajedno sa ljubavlju za jezike je moja glavna motivacija.
Rad u školi Kontext volim zbog toga što su učenici veoma fini i obrazovani mladi ljudi. Trudim se da ih dobro upoznam kao ličnosti i da ih poštujem. Isto tako, tražim načine da im znanje prenesem na pristupačan i zanimljiv način, i pronadjem ravnotežu između održavanja discipline i prijatne atmosfere u učionici.
Pored toga, kolektiv je sjajan i osećam se veoma dobro kada sam u Kontext-u.
Ana Maria Ardeljan
Engleski jezik
Bojana Đermanović
Nemački jezik
Dobrila Dimitrijević
Nemački jezik
Dragana Janičić
Engleski jezik
Goran Maljan
Švedski jezik
Jelena Loma
Norveški jezik
Jelena Marković
Engleski jezik
Jim Dougherty
Engleski jezik
Name: Jim Dougherty
Date of Birth: 16 December, 1980
Hometown: Jefferson Township, New Jersey U.S.A.
I grew up in north-west New Jersey, a rural area full of natural beauty; this influenced me to study Environmental Science at Stockton State University. After earning my bachelor’s degree, I decided to pursue a bachelor’s degree in Secondary Education as well.
After graduation, I moved to a remote Yup’ik Eskimo community in western Alaska, where I taught a variety of subjects at Emmonak High School; these 2 years were the beginnings of my teaching career.
Following a year in Philadelphia, organizing casino employees into labor unions, I moved to Korea. I spent three years in Korea, teaching in an English immersion kindergarten. After Korea, I returned briefly to the states, and then went on to the University of Tabuk, Saudi Arabia, employed as a professor of English. While the opportunity to work in a University setting was exciting and challenging, there were aspects of living in that country that did not suit me.
I came to visit Serbia while on a semester break; I found it so pleasant that I submitted my resignation at Tabuk. I have remained in Belgrade since that time, over two years ago, and I am truly enjoying my experience here.
Working at Kontext affords me the opportunity to collaborate with some amazing educational professionals, as well as meet, interact with, and assist, some of the finest learners in this city. I appreciate the opportunity to be involved in such a productive learning environment.
Milena Podolšak
Švedski jezik
Nena Turopoljac
Nemački jezik
Polina Milojević
Ruski i danski jezik
Radoš Kosović
Norveški jezik
Sanja Savičić
Engleski jezik
Sara Pokrajac
Engleski jezik
Sofija Christensen
Norveški jezik
Cene
Naše cene jesu niske ali mi nismo „jeftina“ škola. Poštujući princip da pravo na dodatno obrazovanje pripada svakom čoveku, formirali smo minimalne moguće cene za naše kurseve.
Ne obećavamo da ćete jezik naučiti za 15 dana, niti sertifikate delimo svakome ko je izmirio dugove do prvog u mesecu. Mi ne kupujemo poverenje sitnicama, niti svoje polaznike guramo linijom manjeg otpora.
Ukazano poverenje pravdamo na drugi način. Olakšavamo vam tamo gde treba i gde to i očekujete – u efikasnom učenju jezika. Zato nas i birate!
Beograd
Kvalitet u obrazovanju uvek ima cenu, a mi smo se potrudili da pokažemo kako razlika u ceni nužno ne mora govoriti o kvalitetu.
Cene kurseva stranih jezika u Centru Kontext prihvatljive su najvećem broju polaznika, ali i neophodne za kvalitetno odvijanje procesa nastave i prenosa znanja.
*Cene su izražene u evrima. Uplata se vrši u dinarskoj protivvrednosti na dan uplate po prodajnom kursu Narodne banke Srbije.
Popusti i olakšice:
Plaćanje na četiri mesečne rate.
10% popusta za uplatu punog iznosa školarine u roku od dve nedelje nakon početka kursa.
10% popusta za članove porodice.
10% popusta za polaznike koji upišu dva jezika.
Popust za nezaposlene.
Maksimalan popust je 20%
U cenu kursa je uračunato:
- Pisani (online) i usmeni ulazni test,
- nastava, redovno praćenje napretka i izveštavanje tokom kursa,
- završni test i sertifikat o završenom nivou,
- vannastavne aktivnosti.
Udžbenici nisu uračunati u cenu.
Za detaljnije informacije, kao i za informacije o cenama specijalizovanih kurseva stranih jezika, korporativne jezičke obuke ili vikend nastave budite slobodni da nas kontaktirate.
Ne gledajte cene – proverite kvalitet!
Dođite na probni čas, a onda donesite konačnu odluku!
I ne morate odmah da platite. Prve dve nedelje možete da ocenite da li vam se kurs dopada i ispunjava li vaša očekivanja.
Kada gledate naš cenovnik ne zaboravite:
Naši profesori su sertfikovani predavači, stalno zaposleni.
Naš program uskađen je sa svetskim standardima kvaliteta.
Naš Centar je partner Britanskog saveta, specijalizovan za međunarodne jezičke sertifikate.
Naše prostorije su dostupne.